ќдним ≥з завдань сьогодн≥шньоњ школи Ї спр¤муванн¤ осв≥тнього процесу на формуванн¤ ≥ розвиток ключових та предметних компетентностей особистост≥. ¬ипускники, здатн≥ лише переказувати зм≥ст п≥дручника чи по¤сненн¤ вчител¤ або дати запрограмовану в≥дпов≥дь, навр¤д чи зможуть у майбутньому робити науков≥ в≥дкритт¤, творити, висувати власн≥ ≥дењ, мати та в≥дстоювати власну думку. Ќе буде ¤скравих особистостей, здатних зм≥нити житт¤ на краще, спри¤ти прогресу сусп≥льства. “а й система навчанн¤ у вищому навчальному4 заклад≥ в≥др≥зн¤Їтьс¤ в≥д шк≥льноњ, ≥ багатьом першокурсникам потр≥бен час дл¤ в≥дпов≥дноњ адаптац≥њ в нових умовах. “ому школа повинна певною м≥рою готувати своњх вихованц≥в до майбутн≥х зм≥н. ясна р≥ч, що в середн≥й школ≥ ми не можемо повн≥стю перейти на модель академ≥чноњ осв≥ти, але окрем≥ њњ елементи сл≥д запровадити.
 ожен, хто був студентом, пройшов у своЇму житт≥ щор≥чний захист курсових роб≥ть, ≥, напевно, памТ¤таЇ труднощ≥, що виникають п≥д час њх написанн¤. ¬и¤вл¤Їтьс¤, що основи ц≥Їњ науки можна закласти в школ≥, ¤кщо учн≥ працюватимуть в Ќауковому товариств≥ або в систем≥ ћалоњ академ≥њ наук. ѕедагог≥чний колектив повинен п≥двищити ≥нтерес старшокласник≥в до науковоњ д≥¤льност≥.
«а р≥внем досл≥дницькоњ д≥¤льност≥ доц≥льно сформувати 4 групи за в≥ковою категор≥Їю, обс¤гом ≥ зм≥стом досл≥дницькоњ роботи, чисельн≥стю складу, к≥нцевим продуктом пошуковоњ роботи.

√рупи:
  1. лекторська
  2. досл≥дницька
  3. академ≥чна
  4. координац≥йна

Ќаукову роботу з учн¤ми можна розпочинати з 6Ч8 класу. Ќа початку навчального року вчител≥ в≥дпов≥дних предмет≥в обговорюють з учн¤ми теми досл≥джень, забезпечують методи рекомендац≥¤ми щодо написанн¤ та оформленн¤ роб≥т, провод¤ть пром≥жний контроль, навчають майстерност≥ представленню та захисту роботи, проведенн¤ дискус≥й. ѕрезентац≥¤ роб≥т може в≥дбуватис¤ ≥ в рамках предметних тижн≥в. —початку учн≥ можуть представити своњ роботи в класах, жур≥ в≥дбираЇ кращ≥ ≥ рекомендуЇ њх до ф≥нального захисту та загально шк≥льн≥й конференц≥њ Ќаукового товариства.
Ќаукове товариство учн≥в Ї одн≥Їю з найб≥льш поширених ≥ д≥Ївих форм координац≥њ Ќƒ–. ≤ не так легко започаткувати роботу Ќ“”. ¬чител≥ повинн≥ заохочувати учн≥в до науковоњ роботи. ƒосить переконливо св≥дчить, що обдарован≥ д≥ти Ї в кожн≥й школ≥ без вин¤тку, а наукова робота з учн¤ми взагал≥ спираЇтьс¤ на групу вчител≥в, ¤к≥ своЇю самов≥ддан≥стю УпробуджуютьФ учн≥вський колектив до роботи. ƒуже ефективною та пл≥дною формою пропаганди науковоњ роботи, особливо на початковому етап≥, Ї проведенн¤ предметних декад, позаурочних заход≥в з науковоњ тематики. ƒо програми таких заход≥в можуть входити в≥дкрит≥ зан¤тт¤ з факультатив≥в, конкурси, турн≥ри, тематичн≥ зас≥данн¤ гуртк≥в.
ќтже, залучити учн≥в до участ≥ в Ќ“” досить нескладно, але значно складн≥ше вз¤ти в≥дпов≥дальн≥сть за њх п≥дготовку, за навчальний та моральний вплив при виконанн≥ науковоЧдосл≥дницьких роб≥т.

ѕовернутись на головну стор≥нку.

Используются технологии uCoz